Hepun toimittaja vieraili Sudet-seikkailijavartion kokouksessa, joka ajankohtaan sopivasti vietettiin pulkkamäessä. Haastatteluaikaan olikin Etelä-Suomessa oivalliset mäenlaskukelit! Osallistujilta tiedusteltiin, mikä mahtaa olla partiossa parasta. Vastauksissa oli vain vähäistä hajontaa, joten voittajakolmikko tuli varsin selväksi.

Pulkkamäki
Olosuhteet saattoivat vaikuttaa mielipiteisiin, sillä useammasta suusta vastaukseksi tuli pulkkamäki. Meno olikin hauskan näköistä! Suosituin laskumuodostelma oli juna, jossa oli pisimmillään seitsemän ”vaunua”, jotka kytkettiin toisiinsa vetonaruilla – tai tarpeen vaatiessa käsillä. Törmäyksiä tapahtui, mutta kukaan ei vahingoittunut. Kirskettä tai muita särkymisestä syntyviä ääniä ei kuultu, naurua sen sijaan paljonkin.

Metsäretket
Sudet-vartio koostuu ensimmäisen vuoden seikkailijoista, heistä suurin osa on kokeneita retkeilijöitä. Erittäin suosittu vastaus kysymykseen olikin metsäretket ja kaikki, mitä metsässä puuhaillaan. Metsäretket ovat kivoja, koska ”retkillä saa olla metsässä”, ja koska niillä oppii asioita. Yksi erikseen mainittu, tärkeä opittu asia oli karttamerkit. Retkillä mukavaa on myös poluilla kulkeminen ja ruoan laitto trangioilla. Ja tietysti herkut.

Teltassa nukkuminen
Missään muualla ei nuku yhtä hyvin kuin teltassa, tietävät seikkailijat. Paitsi ehkä makuupussissa, täydensi eräs. Teltassa on hyvä olla. Siellä on raikasta ilmaa, kavereita ja turvallinen johtaja tai useampi seurana. Viime kesänä leirillä telttaan tuli myös hyttysiä, niiden toivotaan jatkossa pysyvän poissa.
Puolijoukkuetelttaan liittyy myös haittapuoli: tavarat tuppaavat katoamaan. Ratkaisu saattaisi löytyä siitä, että jokainen huolehtisi omista tavaroistaan, mutta täyttä varmuutta ratkaisun toimivuudesta ei vielä ole. Ehkä se selviää seuraavalla retkellä.
Parasta partiossa on kaikki, totesivat seikkailijat yhteenvetona. Kolmen kärjen lisäksi mainintoja saivat muun muassa kalenterimyynti, leikkiminen ja piirtäminen. Uusien taitojen oppiminen oli monelle tärkeää, ”ja ne oppii vähän niinku leikkimällä, niin se on tosi kiva”.